07.05.2021

EmCe 365, Tilitoimistot

Kajaanin Tilitaito

TEKSTI: HEIDI PUUSA

”Monet asiakkaamme ovat ottaneet koronan aikana digiloikan ja ovat nyt erittäin tyytyväisiä sähköiseen taloushallinnon palveluunsa.”

Akseli Leppänen, Kajaanin Tilitaito

Korona on pakottanut monet yrittäjät pohtimaan ydinliiketoimintaansa. Kriisi on saanut myös ihmiset arvioimaan omia tekemisen tapojaan uudelleen, mikä on kannustanut yrittäjiä ottamaan rohkean loikan kohti digitaalista taloushallintoa.

”Koronan aiheuttaman asiakaskadon myötä monet asiakkaamme ovat joutuneet miettimään lähes päivittäin sitä, miten saada tilillä olevat rahat riittämään laskuihin. Oman liiketoiminnan seuranta ja kassan hallinta on ollut monelle tärkein syy alkaa käyttää sähköistä taloushallinnon järjestelmää”, kertoo Akseli Leppänen Tilitaito Oy:stä.

Kajaanin Tilitaito on vuonna 1957 perustettu tilitoimisto, joka toimii Kajaanissa. Asiakkaita yrityksellä on aina Nuorgamista Helsinkiin. Sähköisen taloushallintopalvelun ansiosta asiakkaiden fyysisellä sijainnilla ei ole enää niin suurta merkitystä.

”Korona-aika on vahvistanut sen, että kirjanpidon aika- ja paikkasidonnaisuudesta halutaan pois. Monet yrittäjät eivät halua enää käyttää aikaansa paperisten kirjanpitoaineostojen käsittelyyn tai toimittamiseen, kun saman asian voi hoitaa huomattavasti nopeammin tabletilla omalta kotisohvalta.”

”Asiakkaat arvostavat nopeutta ja helppoa seurantaa”

Tilitaidolla on käytössään EmCe 365 -palvelu, joka yhdistää asiakkaan tilitoimiston taloushallinnon järjestelmään. Palvelun avulla tilitoimiston asiakas voi esimerkiksi luoda omat myyntilaskunsa sekä käsitellä ja maksaa ostolaskut palvelun tarjoamien pankkiyhteyksien kautta.

Asiakkaiden kokemukset sähköiseen taloushallinnon järjestelmään siirtymisestä ovat olleet erittäin myönteisiä.

”Paras palautteemme tuli vuosikymmeniä paperista kirjanpitoa suosineelta yrittäjältä, joka totesi, että hän ei halua enää ikinä palata takaisin perinteisen kirjanpidon maailmaan. Hänelle palvelun suurin hyöty on ollut nopeus ja resurssien vapautuminen ydinliiketoimintaan.”

”Asiakkaamme arvostavat myös sitä, että liiketoiminnan seuranta onnistuu nyt yhdellä vilkaisulla mobiililaitteesta.”

”Voimme palvella asiakkaittamme entistä paremmin”

Asiakkaiden siirtyminen uusien sähköisten palvelujen käyttöön tehostaa myös tilitoimiston työtä. Ensinnäkin kirjanpidon tekeminen nopeutuu, kun materiaalit löytyvät valmiina yhteisestä järjestelmästä. Toiseksi, säästyneellä ajalla asiakkaita voidaan palvella entistä paremmin esim. liiketoiminnan kehitysasioissa, tai toimisto voi ottaa lisää uusia asiakkaita.

”Meillä on Tilitaidossa tällä hetkellä noin 400 asiakasta. Jos he kaikki siirtyisivät takaisin paperiseen kirjanpitoon, tulisi meillä olla 3–4 kertaa enemmän ihmisiä töissä, jotta pystyisimme säilyttämään saman palvelutason. Kaiken lisäksi suurin osa ajastamme kuluisi manuaaliseen paperin pyöritykseen”, päättää Leppänen.

Lisää EmCen asiakaskokemuksia

Referenssit