Monitoimialayrityksen järjestelmäuudistus toi taloushallinnon järjestelmän tähän päivään
Särkänniemi on Suomen suurin ja monipuolisin vapaa-ajankeskus, jossa käy vuosittain lähes 700 000 asiakasta. Tampereen merkittävintä matkailukohdetta kuvaa erityisen hyvin termi monitoimialayritys, sillä saman katon alla on kolmisenkymmentä erilaista toimintoa ja yli 100 tehtävänimikettä. Nämä kaikki pitää huomioida taloushallinnon järjestelmässä, jonka Särkänniemi halusi päivittää tälle vuosikymmenelle.
”En löydä parempaa sanaa kuin ‘ammattimaisuus’, jonka vuoksi EmCe valikoitui Särkänniemen ohjelmistokumppaniksi. Alusta asti kerrottiin realistisesti budjetti, aikataulu ja käytiin yhdessä läpi hankkeen eteneminen.”
Miikka Seppälä, toimitusjohtaja
Uusi toiminnanohjausjärjestelmä uudisti myös taloushallinnon järjestelmät
Autoimme Särkänniemeä uudistamaan taloushallinnon järjestelmät ja samalla pystyttiin ratkomaan toiminnanohjaukseen liittyvät tarpeet Dynamics 365 Business Central– toiminnanohjausjärjestelmän (ERP) avulla. Aikaisemmin Microsoft Dynamics NAV-nimellä tunnettu toiminnanohjausjärjestelmä oli Särkänniemelle luonteva valinta, sillä heillä oli jo ennestään Microsoftin järjestelmät laajasti käytössä. Järjestelmiin oltiin ollut tyytyväisiä ja ne olivat tuttuja. Särkänniemen toimitusjohtajan, Miikka Seppälän mukaan valintaan vaikutti myös se, että toiminnanohjausjärjestelmä on hyvin koeteltu.
”Maailmasta ei taida löytyä yhtään toimialaa, jolla NAVi (nyk. Dynamics 365 Business Central) ei olisi käytössä”
MIIKKA SEPPÄLÄ
TOIMITUSJOHTAJA
EmCen ammattimaisuus ja realistinen lähestyminen projektin läpivientiin vakuuttivat
EmCe valikoitui Särkänniemen järjestelmätoimijaksi Miikka Seppälän mukaan ennen kaikkea ammattimaisuuden ansiosta. Särkänniemen toimitusjohtaja arvosti sitä, että EmCe osasi kertoa jo etukäteen realistisesti mikä on hankkeen budjetti ja aikataulu. Kävimme yhdessä Särkänniemen kanssa läpi sitä, miten tähän asti on mennyt, mitä voitaisiin ehkä tehdä toisin ja mitkä ovat mahdollisia ongelmakohtia. Seppälän mukaan EmCe hoiti esimerkillisesti tilanteet, joissa tuli ongelmakohtia tai todettiin, ettei voidakaan toimia niin kuin on ajateltu.
”Ongelmat ratkaistiin joustavasti ja niin, että lopputuloksena olikin parempi ratkaisu kuin se, mitä alun perin oltiin mietitty”
MIIKKA SEPPÄLÄ
TOIMITUSJOHTAJA
Dynamics 365 Business Central -järjestelmä on auttanut Särkänniemeä kehittymään
Särkänniemi oli vaikuttunut siitä, kuinka sujuvasti Dynamics 365 Business Central -toiminnanohjausjärjestelmän käyttöönotto meni. Käyttöönottovaihe oli paljon lyhyempi kuin yrityksessä olisi ikinä osattu arvatakaan. Särkänniemen toimitusjohtajan, Miikka Seppälän mukaan järjestelmien toiminnot ovat selvästi tehostuneet ja asiat pystytään tekemään yksinkertaisemmin.
Tulevaisuus näyttää Särkänniemen toimitusjohtajan mukaan todella hyvältä. Dynamics 365 Business Central -järjestelmän avulla Särkänniemi pystyy saamaan entistä enemmän, tarkempaa ja nopeampaa tietoa liiketoiminnan eri osioista. Toiminnanohjausjärjestelmä on auttanut Särkänniemeä myös ohjaaman prosessejaan parempaan suuntaan eli koko yritys on pystynyt järjestelmän avulla kehittymään.
Videolla Särkänniemen toimitusjohtaja Miikka Seppälä kertoo miten matkalla ilmenneistä mutkista selvittiin ja miten yhteistyö on jatkunut.
Lisää EmCen asiakaskokemuksia
Referenssit
15.10.2021
Microsoft Dynamics 365 Business Central, Yritykset
iLOQ
EmCe päivitti iLOQin Microsoft Dynamics NAV toiminnanohjausjärjestelmän uudempaan Microsoft Dynamics 365 Business Central versioon. Samalla saatiin tehostettua liiketoiminnan ydin solmukohtia.

30.4.2021
Microsoft Dynamics 365 Business Central, Yritykset
Balmuir
Kasvua ja kansainvälistymistä toiminnanohjausjärjestelmän tuella

30.4.2021
Microsoft Dynamics 365 Business Central, Yritykset
EasyZone
Reaaliaikaisuutta ja kitkatonta tiedonkulkua Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmällä