Etusivu Toimitusmalli EmCen kirjanpito- ja palkanlaskentaohjelman toimitusmalli Toimitusmallimme kuvaa ja varmistaa ohjelmiston hallitun käyttöönoton yhteisen suunnitelman mukaisesti sovitussa aikataulussa. Uuden ohjelmiston käyttöönotto muuttaa väistämättä yrityksen arkea. Siihen on hyvä varautua ja EmCen asiantuntijat ovat tukenasi koko projektin ajan. Ohjelmistoprojekti ei kuitenkaan pääty käyttöönottoon, päinvastoin. Asiakastukemme pitää huolta, että yhteiselo järjestelmän kanssa sujuu myös käyttöönoton jälkeen ja olemme tukenasi päivittäisessä arjessasi. Käyttöönottoprojektin kulku 1. Aloitustapaaminen Sopimuksen teon jälkeen pidetään yhteinen aloitustapaaminen, jossa tutustutaan projektin avainhenkilöihin, sovitaan tarkempi aikataulu projektin etenemisestä ja ensimmäisenä tehtävistä asioita. Aikataulu Tyypillisesti EmCen kirjanpito- ja palkanlaskentaohjelmat ovat käyttöönotettavissa 12 viikossa. Projektin määrittelyvaiheessa luodaan tavoiteaikataulu, jossa sovitaan käyttöönottoprojektin läpiviennin vaiheiden tarkka aikataulu. Yhteyshenkilöt Asiakkuuspäällikkö Asiakkuuspäällikkö on myyjä, jonka kanssa hoidit sopimusasiat ja hän on ensisijainen yhteyshenkilösi meillä EmCellä. Hän hoitaa asiakkuuttasi ja huolehtii säännöllisestä yhteydenpidosta. Projektivastaava Projektivastaava on pienemmissä käyttöönottoprojekteissa käyttöönottoa tekevä nimetty sovelluskonsultti ja suuremmissa projekteissa projektipäällikkö. Projektivastaava on käyttöönottoprojektin aikana pääasiallinen yhteyshenkilösi. Hänen tehtävänään on huolehtia, että käyttöönotto etenee aikataulussa ja sovittujen tavoitteiden suuntaisesti. Sovelluskonsultti Käyttöönottoprojektin laajuudesta riippuen toteutusta voi olla tekemässä yksi tai useampi sovelluskonsultti. Sovelluskonsultin tehtävänä on huolehtia käyttöönotettavien sovellusten saattamisesta käyttövalmiuteen, testaamisesta ja kouluttamisesta. 2. Määrittely Aloituspalaverin jälkeen edetään määrittelyyn, jossa muodostetaan yhteinen ymmärrys järjestelmällä toteutettavista prosesseista, käsitys järjestelmän toiminnasta ja suunnitelma toteutuksesta. Määrittelyn apuna toimii asiakkaan tarjouspyyntö, tarjous ja sopimus. 3. Toteutus Teknisessä toteutuksessa toimittaja jakaa työvaiheet, seuraa suunnitelmaa ja pitää asiakkaan ajan tasalla käyttöönoton etenemisestä. 4. Koulutus Kun tekninen toteutus on valmis, uuteen järjestelmään perehtyminen tapahtuu sopimuksessa sovittujen koulutustuntien mukaisesti. Samalla asiakas pääsee testaamaan uutta järjestelmää. Suosimme koulutuksen jakamista kahteen tai useampaan osaan; ensimmäinen koulutus toteutuksen valmistuttua ja toinen koulutus aikataulutetaan muutamien viikkojen päähän, jolloin asiakas on ennättänyt keräämään kokemusta uuden järjestelmät perusominaisuuksien käytöstä. Toisessa koulutusosassa kerrataan aiemmin opittua kokonaisuutta ja vastataan asiakkaan käyttäjien käyttökokemuksen kautta heränneisiin kysymyksiin. 5. Käytön aloitus Uusi talous- ja palkanlaskentaohjelmisto on valmiina käyttöösi! Kun määrittelyn mukaiset toimenpiteet on valmistunut, ensimmäinen koulutusosio pidetty ja asiakas testannut järjestelmän toimivuuden, järjestetään käyttöönoton päätöstapaaminen. Tapaamisessa on läsnä asiakkaan lisäksi toimittajan asiakas- ja projektivastuulliset. Tilaisuudessa todetaan järjestelmän tuotantovalmius ja asiakas on valmis siirtymään asiakaspalvelun ylläpitoon. Mikäli projektin aikana tulee ilmi sopimuksen ja määrittelyn ulkopuolisia tarpeita, jatkokehityksestä sovitaan erikseen tapauskohtaisesti. Dokumentointi Käyttöönottoprojektissa tehdään seuraava dokumentointi: Määrittelydokumentti eri osa-alueittain Kokousagenda ja -muistio 6. Ylläpito & jatkokehitys Emme toimita pelkkää teknologiaa vaan pidämme huolen siitä, että yhteiselosi uuden järjestelmän kanssa sujuu kitkattomasti myös jatkossa. Kun järjestelmä on tuotannossa ja projektin päätöstapaaminen on pidetty, olet valmis asiakastukemme piiriin. Asiakastuessamme työskentelevät sovellusasiantuntijat auttavat kaikissa ohjelmiston käyttöön liittyvissä kysymyksissä. Tärkeimmät kanavasi ovat EmCe-ohjelman aloitussivu eli extranet ja asiakastukisivusto, jonka löydät osoitteesta tuki.emce.fi. Tukisivustolta pääset lähettämään palvelupyynnöt, löydät tärkeät ohjelmistoa koskevat tiedotteet, ohjeita ja käyttövinkkejä ohjelmiston käyttöön. Tilanteet muuttuvat, mutta olemme myös silloin tukenasi. Saat helposti tilattua lisäkoulutusta, jos yrityksesi pääkäyttäjä vaihtuu tai tarvitset koulutusta uusille työntekijöille. Näin saat yhteyden asiakastukeemme 1. Soittamalla Puhelintukemme palvelee sinua numerossa 0600-17250 arkisin kello 8-16 (0,30 €/min sis. alv 24% + pvm). 2. Lähettämällä tukipyyntö Lähetä tukipyyntö osoitteesta tuki.emce.fi löytyvällä palvelupyyntö lomakkeella. Tervetuloa EmCen asiakkaaksi! . .